چطور یک کلاس آنلاین موفق برگزار کنیم؟

classroom-training-rahyaranlms-kishtech
اخبار و اطلاعیه

چطور یک کلاس آنلاین موفق برگزار کنیم؟

چگونه کلاس آنلاین برگزار کنیم؟

برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین به صورت باور نکردنی در حال پیشرفت هست. حتی در استاد سلام هم یکی از استراتژی های ما تشکیل کلاس آنلاین توسط اساتید در نقاط مختلف ایران و حتی دنیاست. همونطور که میدونید برگزاری کلاس، به صورت آنلاین با روش های تشکیل کلاس به صورت سنتی تفاوت پیدا کرده. وقتی روش های نوین آموزشی پدید می آیندد نیازمند یک سری مهارت ها، تجهیزات آموزشی مختص خودشون هستند که باید به آن ها توجه کرد.در این مطلب قصد داریم که از اصول برگزاری یک کلاس آنلاین موفق با شما صحبت کنیم.

کلاس آنلاین هم مثل هر روش تدریس دیگری نیاز به یه سری روش هاو استراتژی هایی است که به بهبود آموزش شما و همچنین رضایت دانش آموز یا هنرجوی شما کمک میکنه.

در ابتدا باید شاگرد را به کلاس آنلاین دعوت کنید برای این کار به شاگرد اجازه دسترسی به کلاس آنلاین داده میشود. نحوه ورود شاگرد به کلاس آنلاین را میتوانید در لینک زیر مشاهده کنید :

در ادامه راه های داشتن یک کلاس آنلاین موفق را برای شما شرح میدیم

کلاس آنلاین

تعامل شرط موفقیت یک کلاس آنلاین

تعامل داشتن و درگیر کردن دانش آموز در کلاس یک اصل مهم و حیاتی محسوب میشه. همه ما تجربه کلاس های حضوری که استاد فقط متکلم وحده بوده و بدون هیچ تعاملی دو ساعت درس داده و رفته را داریم. قطعا این کلاس ها خیلی کسل کننده هستند. حالا این شرایط رو برای کلاس آنلاین درنظر بگیرید.

دوساعت استاد صحبت کنه….تازه استاد در جایی دیگه باشه…ذهن شما در جایی دیگر…دیگه خودتون تصور کنید…همه شرایط برای یک خواب راحت و آسوده محیا است ….

این مدل کلاس قطعا خیلی غیر قابل تحمل و خواب آور میشه. پس برای اینکه کلاس آنلاینتون از حالت کسل کننده بیرون بیاد حتما دانش آموزان را درگیر کنید مدام سوال بپرسیدو کلاس را چالشی کنید.

در ضمن نکته خیلی مهم اینه که حتما حتما برای بعد از کلاس هم برنامه داشته باشید

چطوری؟

از طریق تالارگفتگو که عضو هستید با دانش آموزان در ارتباط باشید این خیلی حس خوب به دانش آموزتون میده و حس میکنه که میتونه در هر شرایطی با شما در ارتباط باشه و سوالاتش را مطرح کنه و به جواب برسه.

ظاهر مناسب در کلاس آنلاین

یکی از مواردی که خیلی خیلی مهمه توجه به ظاهره. این نکته در نگاه اول شاید بی اهمیت به نظر برسه ولی واقعا مهمه. لطفا به هنگام تشکیل کلاس آنلاین دقیقا مثل زمانی که کلاس حضوری دارید لباس مناسب بپوشید و ظاهری مناسب داشته باشید. 

مرتب و شکیل بودن عامل مهمیه که شاید در کلاس آنلاین بهش توجه نشه ولی در نظر دانش آموز خیلی تاثیرگذار است.

مدیریت زمان در کلاس آنلاین

سعی کنید برای آموزش طبق یک برنامه از پیش تعیین شده پپیش بروید تا زمان کم نیاورید. باور کنید کلاس مجازی هم دقیقا مثل کلاس حضوری است دانش آموز خسته میشه و دیگه گوش نمیکنه پس سعی کنید زمان و مطالب را مدیریت کنید تا ادامه کلاس خسته کننده نشه.

کلاس مجازی

انتخاب محیطی آرام و مناسب برای برگذاری کلاس آنلاین

هرگز در محیطی مثل عکس بالا کلاس آنلاین تشکیل ندهید. منزل، محیط کار و آموزشگاه یا هرجای دیگه که هستید فقط و فقط محیطی آرام و مرتب را انتخاب کنید. اینکه وسط کلاس بچه بیاد بگه مامان من گشنمه یا اینکه همکارتون صداتون کنه قطعا تمرکز شما و دانش آموزتون را به هم میزنه. پس محیطی آرام و بدون سرو صدارا انتخاب کنید. در ضمن سعی کنید دور و برتون رو مرتب باشه.

قبل از تشکیل کلاس آنلاین امتحان کنید

قبل از اینکه شروع به تدریس کنید و کلاس را تشکیل بدهید حتما حتما امکانات آموزش کلاس آنلاین را امتحان کنید. تمامی مشکلات را حل کنید و مشکلات خود را با پشتیبانی ما درمیان بگذارید چرا که اگر در بین آموزش دچار مشکل شوید هم دانش آموز و هم شما از برگزاری کلاس خسته می شید.

ابزار کلاس آنلاین

از وسایل آموزشی به صورت ترکیبی استفاده کنید

در حال حاضر تجهیزات الکترونیکی مختلفی برای آموزش وجود داره. از گوشی تلفن همراه گرفته تا انواع لپ تاپ ها و کامپیوترها و قلم نوری و … وحتی نرم افزاهای مختلف برای آموزش.

همچنین می توانید از تمامی ابزارهای چند رسانه ای مانند ویدئو، پادکست، تصاویر آموزشی و فایل ها جزوه های آموزشی استفاده کنید و اون ها را به اشتراک بذارید.

چگونگی کلاس آنلاین

در ادامه مطلب سوالاتی که برایتان ممکن از پیش بیاید با هم بررسی میکنیم :

تجهیزات لازم برای کلاس آنلاین

– آیا برای برگزاری کلاس آنلاین به ابزار یا برنامه های خاصی نیاز است؟

جالب است بدانید برگزاری کلاس آنلاین در سامانه مجازی رهیاران نیازمند هیچگونه وسایل و ابزاری نیست, کافیست گوگل کروم شما بروز باشد و سرعت نت شما زیر 512 نباشد.

اجاره کلاس مجازی

– هزینه ها در کلاس آنلاین به چه شکل پرداخت میشود؟

هزینه اجاره کلاس آنلاین را استاد به سایت پرداخت میکند و ما تعاملی بابت این موضوع با شاگرد نداریم. نکته مهم این است که تمامی دریافتی شما از شاگرد برای شما است و سهم ما تنها لبخند رضایت شما و شاگردتان است.

– آیا در کلاس آنلاین فقط شاگردانی که از سایت معرفی میشوند اجازه شرکت دارند؟

خیر, شما میتوانید فقط از ما کلاس آنلاین داشته باشید و شاگردانتان را از سراسر دنیا به کلاس آنلاین دعوت کنید.

ضبط کلاس آنلاین

– آیا فیلم کلاس آنلاین را میتوانیم ضبط کنیم؟

بله این امکان در کلاس آنلاین برایتان فراهم است تا بتوانید بارها و بارها فیلم کلاستان را ببینید . تا نقاط ضعف و قوت خود را در کلاس پیدا کنید و بهینه کنید .برای این کار از افزونه زیر اقدام کنید :

در حین برگزاری کلاس آنلاین پشتیبانان سایت هم حضور دارند؟

درصورتی که نیاز داشته باشید پشتیبان ما در تمام طول برگزاری کلاس آنلاین همراه شما خواهد بود. فقط از قبل اقدامات لازم را انجام دهید تا پشتیبان بتواند به موقع در کنار شما باشد.

– برای برگزاری کلاس آنلاین حتما باید تبلت یا سیستم داشته باشیم یا با گوشی هم میتوانیم کلاس آنلاین خود را برگزار کنیم؟

یکی از اساتید تعریف میکرد : زمانی که جوون تر بودم و تمایل بیشتر و انرژی بیشتری برای کار داشتم بین کلاس هایی که به صورت حضوری برگزار میکردم هم تمایل به انجام کار داشتم و چون ساعت ها در ترافیک بودم ذهنم تمرکز لازم برای ایده پردازی را نداشت تا اینکه با کلاس مجازی در سامانه رهیاران آشنا شدم . حتی زمان هایی که در ترافیک بودم تا به منزل خودم یا شاگرد بعدی برسم کلاس آنلاین برقرار بود و دیگه از این بهتر چی میخواستم؟؟ گوشی تلفن همراه و کلاس آنلاین بهترین گزینه برای عبور از ترافیک بود.

 قبل از برگزاری کلاس آنلاین میتوانیم کلاس را با یکی از پشتیبان ها امتحان کنیم؟

بهتر است همیشه قبل از شروع کلاس مجازی با یکی از افراد در منزل یا دوستانتان کلاس آنلاین خود را امتحان کنید برای این کار پشتیبان های ما نیز در کنارتان خواهند بود.

جهت پاسخ به سوالات شما در پرسش و پاسخ های متداول در کلاس آنلاین همراهتان هستیم.پرسش و پاسخ های متداول در کلاس آنلایناین ها سوالات متداولی هستند که قبل از شروع کلاس ممکن است برایتان پیش بیاید اما اگر باز هم سوالی داشتید با شماره : 02166176196 – 02166493527 در تماس باشید

اگر قصد تدریس خصوصی دارید در هر درسی و هر مهارتی چه به صورت تدریس خصوصی آنلاین چه به صورت تدریس خصوصی حضوری روی تیم سامانه آموزش مجازی رهیاران حساب کنید.​