آموزش زبان ایتالیایی

پردیس فناوری کیش
اخبار و اطلاعیه

آموزش زبان ایتالیایی

پردیس فناوری کیش_طرح ملی مشاوره تخصصی صنعت و مدیریت_دپارتمان زبان خارجی:
تاریخچه زبان ایتالیایی

زبان ایتالیایی (La Lingua Italiana یا Italiano) زبانی رومی‌تبار از خانواده هندواروپایی است. ایتالیایی در کنار ساردنیایی نزدیک‌ترین زبان به لاتین به‌شمار می‌رود. ایتالیایی زبان رسمی ایتالیا، سوئیس (کانتون تیچینو و جنوب گراوبوندن)، سان مارینو و واتیکان است. این زبان همچنین در منطقه ایستریا (کرواسی و اسلوونی) رسمی است. ایتالیایی در گذشته در آلبانی، مالت، موناکو، مونته‌نگرو (کوتور)، یونان (جزایر ایونی و دودکانی)، آفریقای شرقی و لیبی نیز رسمی بوده . عموماً در جزیره کرس (به دلیل رابطه نزدیک آن با زبان کرسی) و ساووآی فرانسه نیز فهمیده می‌شود. ایتالیایی همچنان در میان جامعه بزرگ مهاجران ایتالیایی ‌تبار در قاره آمریکا و استرالیا رایج است.ایتالیایی همچنین در بوسنی و هرزگوین و رومانی تحت پوشش منشور اروپایی زبان‌های محلی یا اقلیت است. بیشتر گویشوران ایتالیایی به دو زبان ایتالیایی (چه ایتالیایی معیار و چه گویش‌های محلی) و زبان محلی خویش مسلط هستند.

 

ایتالیایی زبان رسمی سازمان امنیت و همکاری اروپا و یکی از زبان‌های کاری شورای اروپا است. این زبان با داشتن ۶۷ میلیون گویشور (۱۵٪ از جمعیت اتحادیه) دومین زبان پرگویشور اتحادیه اروپا است.  توسط ۱۳٫۴ میلیون نفر دیگر (۳٪) نیز به عنوان زبان دوم گویش می‌شود. با در نظر گرفتن ایتالیایی‌زبانان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا (همچون سوئیس، آلبانی و بریتانیا). و سایر قاره‌ها، شمار کل گویشوران این زبان حدود ۸۵ میلیون نفر است.

رسمیت زبان ایتالیایی

ایتالیایی زبان کاری اصلی سریر مقدس است و به عنوان زبان میانجی (زبان مشترک) در سلسله مراتب کاتولیک روم و زبان رسمی شوالیه‌های مالت نیز به کار گرفته می‌شود. ایتالیایی به عنوان زبان موسیقی شناخته می‌شود چرا که در اصطلاح‌شناسی موسیقی و اپرا بسیاری از واژگان ایتالیایی به اصطلاحاتی بین‌المللی تبدیل شده‌اند که در زبان‌های مختلف سراسر جهان به وام گرفته شده‌اند تأثیرات این زبان در هنر، خوراک و بازارهای کالاهای لوکس نیز دیده می‌شود.

ایتالیایی توسط دولت ایتالیا پس از وحدت به عنوان زبان رسمی پذیرفته شد، زیرا پیشتر گونه ادبی گویش توسکانی بود که بیشتر توسط طبقه فرادست جامعه فلورانس گویش می‌شد. ایتالیایی از دیگر زبان‌های ایتالیایی و تا حد کمتری از زبان‌های ژرمنی مهاجمان پساروم تأثیر پذیرفته‌ است. روش دیگر وام‌ گیری واژگان در ایتالیایی مراجعه به لاتین است.

در طول قرون وسطی و در اوایل دوره نوین، بیشتر ایتالیایی‌های باسواد به لاتین نیز تسلط داشتند و بنابراین آن‌ها به راحتی کلمات لاتین را در نوشتار – و در نهایت گفتار – به ایتالیایی وارد می‌کردند. برخلاف دیگر زبان‌های رومی، ایتالیایی تضاد میان همخوان‌های کوتاه و بلند را حفظ می‌کند. تقریباً تمام واژگان بومی ایتالیایی با واکه‌ها (حروف صدادار) خاتمه می‌یابند، عاملی که استفاده از آن‌ها را در قافیه سازی بسیار آسان  می‌کند.

ازین رو پردیس فناوری کیش اقدام به برگزاری دوره های آنلاین زبان ایتالیایی در سامانه ملی رهیاران  با امکان ارائه مدرک در پایان دوره و زیر نظر استادان برجسته و توانمند در حوزه آموزش زبان ایتالیایی نموده است.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از راه های ارتباطی زیر استفاده نمایند.

تلفن تماس : 66176196   –    66493527

واتساپ : 09059626900

اینستاگرام : kishtech.ir

کانال تلگرام: kishtech@

آدرس : تهران. بلوار کشاورز – خیابان 16 آذر – نبش کوچه عروجی-پلاک 54 -طبقه 5- واحد 9