روانشناسی ورزشی چیست؟

روانشناسی-فوتبال-ویژه-مربیان-فوتبال-پردیس-فناوری-کیش-کیش-تک-مدرک-معتبر-وحید-رحیمی-768x4977
اخبار و اطلاعیه

روانشناسی ورزشی چیست؟

روانشناسی ورزشی 

روانشناسی ورزشی مهارتی است که از دانش و مهارت های روانشناختی برای رسیدگی به عملکرد و رفاه بهینه ورزشکاران، جنبه های رشدی و اجتماعی مشارکت ورزشی استفاده می کند

APA روانشناسی ورزشی را به عنوان مهارتی می شناسد که پس از اخذ مدرک دکترا در یکی از حوزه های اولیه روانشناسی و مجوز به عنوان روانشناس به دست می آید. این مهارت شامل کسانی نمی شود که مدرک دکترا در روانشناسی ورزشی گرفته اند اما روانشناس دارای مجوز نیستند.

متخصص این موضوع ، با ورزشکاران و تیم های درگیر در ورزش از سطح آماتور تا حرفه ای نخبه کار خواهید کرد، با هدف کمک به آنها برای مقابله روانی با خواسته های ورزش. همچنین به آنها کمک خواهید کرد تا پیشرفت و عملکرد شخصی خود را بهبود بخشند.

مداخلات روانشناسی ورزشی برای کمک به ورزشکاران و سایر شرکت کنندگان ورزشی (به عنوان مثال، مربیان، مدیران، والدین) از طیف وسیعی از محیط ها، سطوح مسابقه و سنین طراحی شده است، از شرکت کنندگان جوانان تفریحی گرفته تا ورزشکاران حرفه ای و المپیک تا مجریان سطح کارشناسی ارشد.

– دانش تخصصی روانشناسی

این مهارت با حصول اطمینان از اینکه کسانی که به دنبال خدمات هستند آنها را از افراد واجد شرایط دریافت می کنند، به محافظت از عموم کمک می کند. این مهارت مجموعه ای شناخته شده از استانداردها را برای هدایت آموزش مناسب روانشناسانی که مایل به تمرین روانشناسی ورزشی هستند، فراهم می کند. دانش تخصصی شامل:

۱– نظریه و تحقیق در مبانی اجتماعی، تاریخی، فرهنگی و تکوینی روانشناسی ورزش.

۲– مسائل و فنون ارزیابی روانشناختی ویژه ورزش و آموزش مهارت های ذهنی برای ارتقای عملکرد و رضایت از مشارکت.

۳– مسائل بالینی و مشاوره با ورزشکاران.

۴– جنبه های سازمانی و سیستمی مشاوره ورزشی

۵– مسائل رشدی و اجتماعی مرتبط با مشارکت ورزشی

۶– مبانی زیست رفتاری ورزش و ورزش (به عنوان مثال، فیزیولوژی ورزش، یادگیری حرکتی، پزشکی ورزشی).

۷– دانش ویژه از علم تمرین و الزامات فنی ورزش و مسابقات، کمیته بین المللی المپیک (IOC)، قوانین انجمن ملی دو و میدانی دانشگاهی (NCAA) و غیره.

روانشناسی ورزشی به فوتبالیست ها کمک می کند تا با تمرکز بیشتری تمرین کنند، با اعتماد به نفس بیشتری بازی کنند و بعد از مسابقه به طور موثرتری فکر کنند. این به آنها کمک می کند تا انگیزه، انعطاف پذیری، کنترل عاطفی و رفاه کلی خود را حفظ کنند.

پس درباره اهمیت این موضوع شرکت پردیس فناوری , دوره ای با نام دوره حرفه ای روانشناسی مربیگری حقوق فوتبال (کیش تک ) ، با رویکرد کاملا علمی برای توانمند سازی مربیگران و تحلیلگران ورزشی ، مدیریت باشگاه های ورزشی و علاقه مندان به بخش ورزش فوتبال  همراه با صدور مدرک معتبر برگزار می کند .


ارتباط با ما : 

تلفن : ۰۲۱۶۶۱۷۶۱۹۶       ۰۲۱۶۶۵۶۹۷۶۲      ۰۹۰۵۹۶۲۶۹۰۰

نشانی : خیابان جمالزاده شمالی نبش کوچه سرو پلاک ۴۱۴ طبقه ۳ واحد ۵

 

شبکه های اجتماعی پردیس فناوری کیش :

سامانه آموزش مجازی رهیاران : www.rahyaranlms.ir

کانال تلگرام kishtech@

 اینستاگرام     rahyaranlms kishtech.ir

لینکدین www.linkedin.com