پر درآمدترین مهارت‌های شغلی

دوره-های-ادارای-و-مالی-_آموزش-آنلاین-_اموزش-غیرهمزمان_آموزش-آناین-همزمان-کیش-تک-پردیس-فناوری-کیش-سامانه-مجازی-رهیاران-1024x662
اخبار و اطلاعیه

پر درآمدترین مهارت‌های شغلی

پر درآمدترین مهارت‌های شغلی

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت -دپارتمان آموزش مجازی رهیاران :

 
پردرآمدترین مهارت‌ها/ آشنایی با مهارت‌های مهم در موفقیت‌های شغلی
مهم نیست شما در چه دوره‌ای از زندگی‌تان قرار دارید یا چقدر سن دارید، اگر قصد دارید زندگی‌تان را تغییر دهید و به اهداف و آرزوهایتان برسید، اگر می‌خواهید در کسب‌وکار و تحصیلات خود موفق شوید، بهتر است از همین امروز به یادگیری مهارت‌های مختلف بپردازید. مهم نیست این مهارت‌ها به شغل و رشته‌ی شما مربوط باشد یا نه؟مهارت‌ها کلید پنهان موفقیتهاست، چرا پنهان؟! چون هنوز بسیاری از افراد اهمیت آن‌ها را در موفقیت و حتی به دست آوردن درآمد بیشتر درک نکرده‌اند و تصور می‌کنند برای موفقیت، باید زمان بیشتری را کار کنند یا به دنبال شغل دوم باشند.برای موفقیت و به دست آوردن درآمد بهتر و بالاتر نیاز نیست تمام طول روز را کار کنید، بلکه شما باید مهارت‌های جدیدی را بیاموزید و با خلاقیت خود، از این مهارت‌ها در شغلتان استفاده کنید، مطمئن باشید با یادگیری مهارت‌های جدید کارها و فعالیت‌های شما در زمان کمتری به اتمام می‌رسند و کیفیت بهتری خواهند داشت. اگر شما نیز به نقطه‌ای از زندگی خود رسیده‌اید که احساس می‌کنید برای رسیدن به اهدافتان نیاز به تلاش دارید، بهتر است با بهترین مهارت‌ها آشنا شوید. 

 

مهارت چیست؟

مهارت یعنی فرد در انجام کار یا فعالیتی توانا شود. مهارت مانند استعداد ذاتی نیست بلکه اکتسابی است یعنی فرد می‌تواند توسط آموزش‌های مختلف آن را به دست آورد. بهتر است بدانید مهارت‌ها خود به دو دسته تقسیم می‌شوند، مهارتهای نرم و مهارتهای سخت.

مهارتهای سخت به مهارت‌هایی گفته می‌شود که می‌توان کمیت آن‌ها را مورد سنجش قرار داد و فرد می‌تواند آن‌ها را به‌راحتی کسب کند، مانند مهارت تایپ کردن با رایانه یا مهارت رانندگی، که فرد می‌تواند با شرکت در کلاس‌ها، خواندن کتاب‌های مختلف و یا تماشای ویدئوهای مربوطه، مهارت موردنظر را آموزش ببیند و در زندگی خود از آن استفاده کند.

مهارتهای نرم به مهارت‌هایی گفته می‌شود که بیشتر به ارتباط فرد با دیگران بستگی دارد و کمیت آن را نمی‌توان مورد سنجش قرار داد. باید بگوییم مهارت‌های نرم به‌سادگی قابل‌آموزش نیستند بلکه یادگیری آن‌ها به تلاش فرد بستگی دارد تا بتواند با مطالعه‌ی کتاب‌های مختلف، تمرین و تکرار، این مهارت را در خود به وجود آورد و آن را پرورش دهد؛ مانند مهارت سخنوری یا روابط عمومی بالا و…

تا اینجا با ماهیت و کلیت مهارت‌ها آشنایی پیدا کردیم، در ادامه‌ی مطلب می‌خواهیم شما را با چند مهارت که می‌تواند شما را در تحصیل و شغلتان یاری کند تا بتوانید درآمد بالاتر و بهتری کسب کرده و موفق شوید، آشنا سازیم.

 

 

مهارت‌های مربوط به علوم کامپیوتری

 پیشرفت تکنولوژی موجب شده تا بیشتر امور و فعالیت‌های زندگی بشر توسط رایانه‌ها انجام گیرد، اگر شخصی از این مهارت‌ها برخوردار نباشد باید گفت بی‌سواد شناخته می‌شود. لازم نیست شغل و تحصیلات شما حتماً متناسب با مهارت‌های رایانه‌ای که یاد می‌گیرید باشد چراکه این مهارت‌ها در هر شغلی می‌تواند به شما کمک کند تا کارهایتان را راحت‌تر و بهتر انجام دهید، مانند یادگیری نرم‌افزارهای ساده مثل ورود، اکسل و فتوشاپ که در تمامی شغل‌ها، تحصیل و حتی زندگی شما می‌توانند مفید باشند.

البته موضوع مهمی که در بحث مهارت‌ها وجود دارد این است که مهارت تنها به آموزش آن محدود نمی‌شود، یعنی شما بعد از یادگیری نیاز دارید در آن متخصص و حرفه‌ای شوید و تمامی جوانب و ابعاد مختلف آن یاد بگیرید در این حالت این مهارت می‌تواند برای شما در به دست آوردن درآمد بیشتر کمک‌کننده باشد.

با یک مثال ساده می‌توان این موضوع را توضیح داد. در عصر حاضر کمتر کسی است که با برنامه ورود و تایپ کردن در رایانه آشنا نباشد اما اگر فردی با تمام ابعاد مختلف این برنامه آشنا شود و سرعت بالاتری نسبت به سایر افراد در تایپ کردن کلمات به دست آورد این مهارت می‌تواند موجب شود که او در انجام برخی فعالیت‌های شغلی و تحصیلی خود موفق‌تر و سریع‌تر باشد.

باید گفت برای موفقیت و داشتن درآمد بهتر در آینده نیاز دارید تا علوم رایانه‌ای و کامپیوتری یا همان دوره‌های مهارت هفتگانه ICDL را یاد بگیرید و با تمرین و تکرار و کسب تجربه در آن‌ها، حرفه‌ای و متخصص شوید تا بتوانید در شغل خود نیز نه یک قدم، بلکه چندین قدم از دیگران جلوتر باشید.

 

 

آموزش زبان انگلیسی

برای برخی از رشته‌ها و شغل‌ها داشتن مدرک تافل یا مدارک تخصصی زبان‌های خارجی از شرایط اصلی و اساسی در به دست آوردن شغل و تحصیل به شمار می‌رود. برخی شغل‌ها و رشته‌های تحصیلی نیز وجود دارند که شاید به نظر برسد به زبان انگلیسی و تسلط به آن‌ها، نیاز چندانی ندارند اما باید بدانید برای موفقیت و به دست آوردن شغل خوب بهتر است مهارت درک زبان‌های خارجه به‌خصوص زبان انگلیسی را به مهارت‌هایتان اضافه کنید، چراکه هنگام استخدام و پر کردن رزومه‌ی کاری به این مهارت‌ها نیاز پیدا خواهید کرد.

فرقی ندارد در چه کاری مشغول به فعالیت هستید شما می‌توانید باغبان، کارمند یا خیاط باشید اما مطمئناً به مهارت‌های زبان انگلیسی نیاز پیدا خواهید کرد، چراکه مهم‌ترین و بزرگ‌ترین زبان دنیا، زبان انگلیسی است و یادگیری آن می‌تواند برای شما در شغلتان موفقیت‌های بزرگی به ارمغان بیاورد.

 

 

مهارت‌های ارتباطی

شاید این‌گونه احساس کنید کسب مهارت‌های ارتباطی فقط برای کسانی که مستقیماً با مشتریان در ارتباط هستند و یا افرادی که در مکان‌های عمومی فعالیت می‌کنند لازم و ضروری است اما باید بدانید امروزه داشتن مهارت‌های ارتباطی مؤثر برای همه‌ی افراد، حتی کسانی که با مشتریان خود نیز در ارتباط مستقیم نیستند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

مهارت‌هایی مانند فن مذاکره و روابط عمومی بالا، نوشتار و گفتار خوب، حل مشکل و … که با تمرین و تکرار و خواندن کتاب‌های مرتبط با این موضوعات، قابل کسب و پرورش هستند. کارمندی که شبانه‌روز کار می‌کند اما بیان خوبی ندارد و نمی‌تواند ایده‌های خلاقانه‌ی خود را به دیگران انتقال دهد همیشه درجا خواهد زد و موفق نخواهد شد، پس بهتر است این مهارت‌های مهم را یاد بگیرید و در محیط شغلی خود از آن‌ها استفاده کنید، مطمئن باشید تأثیرات آن را در درازمدت مشاهده خواهید کرد.

 

 

اصول اولیه‌ی حسابداری

باید بگوییم تمامی شغل‌ها به نحوی با حسابداری مرتبط هستند چراکه صورت‌حساب‌های مالی در هر کسب‌وکاری وجود دارند و اگر به‌درستی ثبت و بررسی نشوند می‌توانند مشکلات زیادی را برای فرد صاحب شغل به وجود آورند. به دست آوردن مهارت‌های شغلی حسابداری و یا به‌طورکلی آشنایی با مباحث اولیه‌ی حسابداری، بررسی و آنالیز حساب‌ها، برای همه ضروری و مهم است.
نیاز نیست که حتماً یک حسابدار باشید تا بخواهید این اصول را به‌خوبی بدانید و از آن استفاده کنید، شما می‌توانید با استفاده از کتاب‌های مختلف، تماشای ویدیوهای آموزشی یا گذراندن دوره‌های حسابداری، شغل و کسب‌وکار خود را بهتر مدیریت کنید.

فردی که اصول و مباحث اولیه‌ی حسابداری را می‌داند و کمی از برنامه‌های تخصصی آن سررشته دارد در صورت نبود بازار کار در رشته‌ی خود می‌تواند با کمی تلاش به شغل‌های حسابداری نیز روی آورد چراکه این رشته همیشه بازار کار خوبی دارد.

 

 

مهارت‌های مختص شغل و رشته

شما باید مهارت‌های مختلفی که در شغل و رشته‌ی شما ضروری و مهم هستند آموزش ببینید چراکه شما با استفاده از این مهارت‌ها می‌توانید شغلتان را راحت‌تر و با کیفیت بهتری انجام دهید. با آموزش این مهارت‌ها می‌توانید ایده‌های خلاقانه و نابی برای انجام بهتر و سریع‌تر کارهایتان به دست آورید و شغلتان را ارتقاء دهید. این مهارت‌ها می‌توانند جزو مهارت‌های کاربردی و یا مهارت‌های ارتباطی باشند که می‌توانید با استفاده از راه‌های مختلفی که وجود دارد به کسب و پرورش آن‌ها بپردازید.

سخن آخر

شاید مهارت‌های دیگری هم وجود دارند که یادگیری آن‌ها موجب می‌شود شما در شغل و تحصیلات خود موفق شوید و بتوانید درآمد بیشتری کسب کنید، این مهارت‌ها بسته به شغل و کاری که به آن مشغول هستید می‌تواند متفاوت باشد، اما در حالت کلی مهارت‌هایی که در بالا ذکر شد به‌عنوان مهارت‌های اولیه و شناخته‌شده‌ای هستند که در دنیای امروز بسیار پرکاربردند و می‌توانند در تمامی مشاغل و کسب‌وکارها از آن‌ها استفاده کرد و با استفاده از این مهارت‌ها زندگی و کار خود را بهتر از قبل مدیریت نمود.

 

جهت ثبت نام در دوره های مهارتی شغلی خود به سایت زیر و یا با شماره های 66176196 و 66493527 تماس داشته باشید .

www.portal.kishtech.ir